Mitt jobb går just nu ut på att finna sponsorer. Ett svårt jobb. Det gäller att hitta rätt på många olika plan. Den blivande sponsorns varumärke ska passa ihop med det varumärke och den profil som tävlingen och dess aktiva står för.
Jag själv kan egentligen ingenting om skateboard. Har försökt att stå på en bräda, men det är ju helt hopplöst. Mina småbröder var helt grymma på att åka, men den genen ärvde inte jag. Men ändå är jag rätt faschinerad. I arbetet med att matcha företag med skejt VM har jag samlat på mig en bild av varumärket skateboard. Jag har bla. läst en doktorsavhandling om brädkulturen där den beskrivs med ord som; frihet, gemenskap, kultur och brädkänsla.
Jag fastnade lite vid brädkänsla och det fick mig att fundera: Brädkänslan kan nog liknas vid en paddlares balanssinne och förmåga att behärska ranka kajaker. Inom skateboarding påstås man ha känslan i blodet och man egentligen inte kan träna upp det. Det hoppas jag verkligen inte stämmer och framförallt att parallellen inte görs med paddling...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar