17 juni, 2008

Skatesommar

Jag har utvecklat ett koncept som jag är stolt över - Skatesommar.

Bakgrunden är den att jag inte gillar flyktiga samarbeten. VM i skateboardslalom som jag just nu är projektledare för är av den karaktären. Dvs. ett evenemang som pågår i tre dagar, sedan är det inget mera. I arbetet med att finna sponsorer och partners så tycker jag att ett av de viktigaste argumenten är just det långsiktiga samarbetet och arbetet med att skapa en attitydförändring hos en tänkt målgrupp. Att då bara jobba ihop i tre dagar är slöseri med tid och pengar för sponsorerna. Har man för avsikt att nå en specifik målgrupp och visa att på riktigt vill ladda sitt varumärke med tex. allt som hör streetkulturen till, så måste man göra det långsiktigt, uthålligt och konsekvent. Det var med detta i bakhuvudet som konceptet Skatesommar föddes.

Min vision med Skatesommar är att positionera Göteborg som Skatestaden nr.1 Europa. Det gör man genom att skapa en gemensam plattform för alla skateaktiviteter i stan. Tanken är att tillsammans blir man stark. Genom att samla allt kring skateboard får man en styrka att nå ut. En styrka att nå större sponsorer, bättre marknadsföring, ökad synlighet i media och en kraft att skapa riktigt stora tävlingar som lockar världselit och publik.

Så tänker jag och så gör jag. Snart även när det gäller andra sporter - så håll utkik.

Inga kommentarer: